Spisanie.to header-object

facebook facebook facebook
Регистрация Вход
Потребителско име
Парола
Запомни ме
Влезте чрез:
Всички полета са задължителни

Кой създаде роклята за филма Пепеляшка?

  20 Май 2015 3944 видяна
(3 гласа)

Когато гледате филма Пепеляшка от 2015 на режисьора номиниран за Оскар Кенет Брана, няма да видите просто една игрална интерпретация на приказката на Братя Грим, но и едно неповторимо представяне на вълшебството в облеклото и дизайна. Няма как да подминем факта, че всяка жена от малко момиченце мечтае за роклите на Пепеляшка и тайно ги навлича нощем за срещите с Чаровния принц. Задоволяването на капризните клиенти в ежедневието и по "специални" поводи би трябвало да изглежда като детска игра, пред това да се изправиш пред реализирането на една мечта.

Както се досещате публиката има определени идеализирани представи още преди началото, а предизвикателството да превърнеш приказката в реалност е повече от голямо. Филмът има специфичен акцент в облеклото и всичко по-малко от перфектното е просто недостатъчно, затова изработката на сценичните костюми започва две години преди реалното заснемане на продукцията. Дизайнерът приел нелеката задача да осъществи един блян е Санди Пауъл – трикратен носител на наградата Оскар и създала костюмите за филми като "Младата Виктория" /2009/ и "Влюбеният Шекспир"/1998/.

Тя не просто оправдава и надминава очакванията ни, а създава вълшебно съчетание от задълбочено проучване на модната история, представена чрез модерна интерпретация, и някои трикове от скрития джоб на професионалиста. Роклите на Пепеляшка са нещо съкровено - освен магия, те трябва да носят и определено послание. Дизайнерката черпи вдъхновението си от XIX в. и анимацията на Уолт Дисни от 1950г. като се старае да придаде на костюмите си елегантност присъща на кралските особи, но без да преминава границата към твърде историческа и остаряла представа. Тяхната главна роля е да характеризират достоверно образа на героя, който превъплъщават.

За облика на Злата мащеха - Лейди Тремейн /Кейт Бланшет/ и двете й дъщери - Анастейша /Холидей Грейнджър/ и Дрисела /Софи Макшера/, Санди Пауъл има съвсем ясна представа как трябва да бъдат представени и го постига чрез мотото: "Абсолютно смешни отвън и много грозни отвътре". Мащехата е инспирирана от личности като Марлене Дитрих и Джоан Крауфорд, известни със своята строгост. Ефектът е подплатен от богат арсенал тежки бижута и типичния за всеки злодей черен цвят. Чаровният принц /Ричард Мадън/ изглежда така, сякаш тъкмо е изскочил от страниците на приказна книга и се е съживил пред очите ни. Костюмът му наподобява идентично този на анимираната версия на филма, което придава неговата достоверност.

Истинското майсторство се проявява при изработването на роклите на Феята Кръстница/Хелена Бонам Картър/ и Пепеляшка/Лили Джеймс/, без да забравяме прословутата стъклена пантофка. Сътворени от човешка ръка, а сякаш магия – любопитното при приказните одежди е, че не са използвани дигитални ефекти. Наподобяващи светулки, трепкащи на лунна светлина - вълшебството се крие в 1,5 млн. камъка Swarovski.

Балната рокля на Пепеляшка е покрита от над 10 000 ръчно апликирани кристала, а голямата тайна е в инсталираните блещукащи LED-светлинки. Хитроумна идея, която създава магична фееричност, но без да разсейва или да се натрапва. За да повярваш в магията тя трябва да идва от невидимото, а не да парадира със свръхестествени сили и недостижимост. Роклята не бива да изглежда като тежък исторически реквизит, за да накара приказката да оживее е необходимо да бъде лека като въздуха и да бяга с вятъра. Кройката е тайнство, съчетаващо математически и естетически познания – при правилна изработка прикрива всички недостатъци, но минимална грешка от половин сантиметър може да се превърне в кошмар и непреодолима пречка.

Благодарение на прецизната кройка и някои трикове на занаята, Санди Пауъл кара талията на Пепеляшка /Лили Джеймс/ да изглежда скандално слаба, за което дори е обвинена в дигитална обработка и недохранване на актрисата. Всъщност това е оптична илюзия създадена благодарение на огромната пола и обемните презрамки в контраст на тесния корсет. Този ефект е постигнат чрез кринолин и фината стоманена конструкция на долната част, което е типично за балните рокли през средновековието.

В старанието си да превърне сценичния костюм не просто в дреха, а в живописна картина, дизайнерката изкусно съчетава различни небесни тонове на синия цвят. Измамното впечатление се създава благодарение на напластяването на над 250 метра висококачествен тюл и органза - в тонирани нюанси на синьото, комбинирани с пластове от тюркоаз, лавандула и лилаво. Цената на метър от този плат варира около 150 долара и в действителност роклята не тежи толкова много, благодарение на високотехнологичното развитие на материите и качествата като лекота и пластичност на модерните синтетични нишки. Въпреки това на актрисата Лили Джеймс й отнема поне 20 минути, за да се облече и то при години натрупан опит.

За да бъде картината съвършена, Санди Пауъл се изявява дори като сценограф на грандиозния бал. Изкуството е игра на светлината, а меките, златисти нюанси на пространството карат Пепеляшка да заприлича на акварелна композиция насред еднотипната сган. Прословутата стъклена пантофка е създадена от небезизвестната марка Swarovski и е направена от най-висококачествен кристал. Любопитното е, че тя никога не е обувана, въпреки притесненията на Лили, че нарушавайки традицията принцът ще умре самотен.

За жалост никой не би могъл да обуе стъклена обувка, тъй като тя не се движи и стъпването с нея е невъзможно. Дизайнерката черпи вдъхновението си от музеен експонат от 40-те години на XX в., но размерът не отговаря на реалната големина на стъпалото, защото би изглеждала нелепо голяма и смешна кристална пантофка. Създадени са 8 реплики на въпросното произведение, някои от фибростъкло, но само една оцелява непокътната до края на снимките.

Пълната противоположност на шармантното бално облекло е сватбената рокля на Пепеляшка. Семплата кройка и натуралните тонове на слоевете органза напомнят за висшите добродетели зад богатството и аристокрацията, докато нежните, ръчно изрисувани цветя пръснати по нея нашепват, че не вещите и придобивките, а любовта и сърцето на любимия са Наградата и Щастливия край.

Зад фасадата на магията стои екип от 20 професионални шивачи и над 4000 часа усилен труд, а резултатът е фамозно съчетание на познания, фантазия и перфекционизъм. Дизайнерката Санди Пауъл успява да материализира едно вълшебство и ни учи, че човек трябва да вярва в своите мечти и всяко момиче би могло да стане принцеса, стига да носи добро сърце и да е облечена подходящо, разбира се.

Свързани статии
Коментари
Трябва да , за да може да публикувате коментар!

Четени

Коментирани